петък, 27 юни 2008 г.

Тримата от запаса, 1971-Режисьор: Зако Хеския

Сюжет:

1945 г. Бойци от Първа българска армия водят тежки боеве за освобождаванета на Унгария от хитлеристите.Към фронтовата линия пътуват трима войници от запаса - Иван, Спиро и Пейо.От цялото им поведение и външен вид личи, че са съвсем неподготвени за предстоящите битки.Постепенно тримата верни другари стигат до трагичния миг, който ги променя изцяло.

актьор роля
Георги Парцалев Иван Стайков
Никола Анастасов Пейо Вътов
Кирил Господинов Спиро Стоименов
Стойчо Мазгалов Помощник-командир Андрей
Васил Попилиев Командирът
Белла Цонева Жената на Пейо
Вълчо Камарашев Фелдфебела

…………
- Българския е световен език шъ знайш, научи го
…………
- Овче сирене, туй – консерва, булгарише консерва – говежда, гуд, харашо
…………
- Ама ти не харош солдат, Пейо харош солдат
- Да, да, аз най-много харош солдат
- Пейо харош солдат. Ко прайш ти бе?
- К’во да правя
- К’ва е таз снимка? Я да видя
- Булката
- Булката?! Начи туй ти е булката? Че тя цяло прасе бе. Как я даяниш? А? Бай Иване глей ве, глей т’ва било булката на Пейо
- Браво Пейо, много хубава булка. Погаждате ли се?
- Погаждаме се
- Ам чи как няма са погаждат, тя сигурно през ден го бий
…………
- Ами кажи булката туй-онуй, нам к’во
…………
- Ний тримата всякогаш
…………
- Пейоо
- О
- Та да си дойдем на думата де. Изпраща я аз снощи, вървим си ние - ей така… ама гледам очите и се в наште продукти. И… и бърбори нещо по унгарски – хегеш-мегеш, нам к’во, туй-онуй. Аз разбирам сичко, ама се прая на улав, уж де. Аз ли? Уф
- Трябва да и дадеш всичко
- Ми дадох и
- Ма как ве? Ей тъй без нищо?
- Абе ти луд човек ли си бе? Бе ти да не си луд бе? Как без нищо бе? Кани ма тя у тях. Разбираш ли? И нам дали ма разбираш, до сутринта
…………
- По-добре жаба изплюй но лоша дума не казвай
- Що жаба бе бай Иване?
…………
- Леле бачо Иване ритна го като кон
…………
- Бай Иване греби като мене
- Ти греби като мене
- Абе бай Иване, ко прайш ти? Ама ти гребеш обратно
- Ти гребеш обратно, не аз
- Симо зимай лопатата
- Абе греби като мене! Чуваш ли ма? Чуваш ли ма, ши са издавим, греби като мене ти казвам. (бай Иван отнася една лопата по каската) Пейо, къде отиваш Пейо? Бе ко прайти вий бе? Ши са издавим. А?! Потъваме. Бай Иване къде е чепа?
- Не съм го виждал. Защо тий?
- Бе ко прайте ще се издавим бе? Бай Иване, християнин човек си, моля ти се кажи къде е чепа?
- Къде, хвърлих го
- Как ши го хвърлиш бе човек?
…………
- Прането ще покаже да видим дали си годен за женене или не
- Годен съм другарю помощник, до немай къде съм годен
…………
- Като тръгнах за фронта само туй ми заръча: „Ще гледаш ши струваш ама без гердан и обеци няма да се връщаш”. Пък аз къде ли не гледах, никъде гердан не видях.

Няма коментари: